Predstave

Kroz 6 koraka i 1 uvid do potpune sreće

Tko je ovdje lud?

'Vodeći nas kroz šest različitih priča, njihova smiješnost nas često ostavlja bez daha.

Mirjana Sačer Bobanac, V tjednik

Tko je ovdje lud?

'Dugotrajan, duhovit, kazališni hit ozbiljne problematike s protagonistima koji se odlično nadopunjavaju.'

Nataša Govedić, Novi list

Tko je ovdje lud?

'Smijeh koji se ne oživotvoruje se kao uskličnik, nego iza sebe ostavlja i postavlja mnoštvo pitanja.'

Mirjana Sačer Bobanac, V tjednik

Tko je ovdje lud?

'Dobar par. Iskustvo i mladost.'

Bojana Radović, Večernji list

Tko je ovdje lud?

'Inspirativna predstava precizne režije i odlične glume. Sasvim je moguća uporedba s nenadmašnim Stilskim vježbama'.

NovaGradiska.com

D. R. Sanderson  
TKO JE OVDJE LUD?
   
Uloge:  
Natalija Đorđević  
Marko Torjanac  
   
Scenografija i režija: Marko Torjanac
Prijevod: Jasminka Beader
Adaptacija: Marko Torjanac
Kostimografija: Đurđa Janeš
Skladatelj: Milorad Stranić
Oblikovanje svjetla Goran Prelčec
Oblikovanje zvuka: Branko Vodeničar
Dizajn: Tomislav Veltruski
Fotograf: Mladen Pobi
Video: Tomislav Pović
   
Majstor zvuka: Branko Vodeničar
Majstor tona: Marko Vodeničar
Garderoba i rekvizita: Marina Uroić

Kroz 6 koraka i 1 uvid do potpune sreće
predstava za samopomoć (odmoć) u kriznim vremenima

Anticipirajući budućnost, šest isprepletenih crnih psihoterapeutskih komedija preispituju granicu ‘normalnoga’ u svijetu punom eksplozija, pobijenih Vlada, stvarnih zečeva iz virtualnog svijeta, zagorenih kobasica u bijelom sosu i susreta s Bogom.

Tko je ovdje lud? kombinacija je crne komedije, drame i burleske koja nas kroz suptilan ludistički pristup upoznaje sa sezibilnim disidentima iz stvarnog svijeta dok u isto vrijeme razotkriva svu njegovu krhkost.

Iščekujući skoru kataklizmu, naši protagonisti traže utočište u klinici Eden, a nas puštaju kući s pitanjem s koje strane ludila mi odabiremo biti.

Premijera: 12. srpnja 2011., Amadeo scena
Realizaciju predstave pomogao je Gradski ured za kulturu Grada Zagreba.

‘Dobar par. Iskustvo i mladost. Vidjet ćemo s vremenom hoće li ova predstava doživjeti sudbinu Stilksih vježbi. Ima sve preduvjete za to.’Bojana Radović, Večernji list

Tko je ovdje lud? ima sve karakteristike, dugotrajnog, uistinu duhovitog, kazališnog hita ozbiljne problematike. Natalija Đorđević i Marko Torjanac izvrsno se nadopunjavaju.’
Nataša Govedić, Novi list
‘Vodeći nas kroz šest različitih priča, njihova smiješnost nas često ostavlja bez daha. Smijeh koji jest ne oživotvoruje se kao uskličnik, nego iza sebe ostavlja i postavlja mnoštvo pitanja.”Natalija Đorđević osvaja prostor prizorišta navodeći one iz tame gledališta da s njom dišu, a Marko Torjanac je Bog koji na trenutak zaboravlja da to uistinu jest.
Mirjana Sačer Bobanac, V tjednik
‘Torjanac je podjednako uvjerljiv u svim ulogama, od čovjeka koji nema sjećanja do ofucane glazbene zvijezde. Spremno ga prati izvrsna Natalija Đorđević u interpretaciji likova koji lagano gube vezu sa stvarnošću.’
Večernji list
‘Zanimljiva, inspirativna predstava precizne režije i odlične glume. Sasvim je moguća uporedba s nenadmašnim Stilskim vježbama.
NovaGradiska.com
D. R. Sanderson manje je poznati autor rođen 1967. godine. Nakon što je napisao crnu komediju Tko je ovdje lud?, posvetio se humanitarnom radu i od tada se više ne pojavljuje kao pisac.

marko_torjanacMarko Torjanac diplomirao je glumu na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Kao srednjoškolac bio je član Omladinskog studija ZKM-a u kojem dobija stipendiju i odlazi u umjetnički centar Brewery Art Centre u Kendal u Veliku Britaniju gdje na audiciji dobiva glavnu ulogu u predstavi Our Day Out Willyja Russela.

Profesionalni glumački put započinje u Dramskom kazalištu Gavella te nastavlja u Teatru ITD, u čiji je stalni član ansambla do 2006.godine.U tom periodu, među ostalima, igra Trepljova u Galebu, Laerta u Hamletu, Orsina u Na tri kralja, Cetija u Medvjedu Tepišaru, Ludoslava u Kralju Ubu, Aarona u Titu Androniku, Alfreda u Kraljici Majci , Krležu u Cabaretu ITD, Cabaret Majstora u Begović Cabaretu i Staljina u Ljubavnim pismima Staljinu i druge.

Ostvaruje uloge i u mnogim neovisnim i vaninstitucionalnim kazalištima među kojima se izdvajaju uloga Bernyja u Seksualnim perverzijama u Chicagu HKD Teatra iz Rijeke, Petra Glavine u Deložaciji, Louisa IV u Noći Bogova i Leonea u Fritzspielu Epilog teatra te u Glumačkoj družini Histrion uloga Josipa Drugog u Gričkoj vještici i Bernyja u drugoj postavi Seksualnih pervezija u Chicagu.

2001. osniva Kazalište Planet Art, usmjereno prema suvremenom problemskom dramskom repertoaru, kojemu je umjetnički i poslovni ravnatelj te producent. U Planet Artu osmišljava repertoar i sudjeluje kao prevoditelj, glumac i/ili redatelj u predstavama Velika Zvjerka, U posjetu kod gospodina Greena , Sumnja, Zečja rupa, Prekidi, Plemena i Posljednja Freudova seansa te u predstavama Tko je ovdje lud? i Ritina škola koje je i adaptirao.

U okviru Planet Arta pokreće Stand up comedy scenu i radionice koji su uspješno djelovali od 2004. do 2006. godine.

Autor je višegodišnjeg projekta Edukativno kazalište koje je dobilo i Posebno priznanje Američke akademije za razvoj ekukacije, a za koje je napisao tekstove Škola za prave frajere, Ja, ne!, Pokušajmo sami! i dječji mjuzikl Zubić Zupko te ih režirao i producirao.

Bio je glavni urednik časopisa Hrvatsko glumište 2001. i 2002. godine, jedan je od inicijatora i voditelja radne grupe za izmjene Zakona o kazalištu pri HDDU 2001. godine; bio je član radne skupine za izmjene i dopune Zakona o kazalištu pri Ministarstvu kulture RH 2005. godine, Koordinator Mreže neovisnih kazališta 2012./2103. godine i sudionik međunarodnog programa USA Ambasade Social changes through arts 2012. godine.

Povremeni je gost predavač na Odjelu produkcije ADU i autor nekoliko programskih i financijskih analiza kazališne scene u Hrvatskoj.

Glavni je urednik monografije 40 godina Stilskih vježbi i autor i scenarist nekoliko televizijskih emisija.

Povremeno nastupa na televiziji, filmu i na radiju.

Dobitnik je Nagrade Ivo Fici za najboljeg mladog glumca na 2. Festivalu glumca u Vinkovcima 1996. godine za ulogu Alfreda u predstavi Kraljica majka, nagrade Zlatni smijeh na Danima Satire 2000. godine za ulogu Miroslava Krleže u Cabaretu &TD, nagrade Najhistrion 2000. godine za ulogu Bernyja predstavi Seksualne perverzije u Chicagu, dvostruki je dobitnik Nagrade za najbolju mušku ulogu na festivalu Glumište Pod Murvom u Skradinu 2011. i 2016. za uloge Larryja u Velikoj Zvjerci i Freuda u Posljednjoj Freudovoj seansi i trostruki je dobitnik Nagrade Fabijan Šovagović na Festivalu glumca u Vinkovcima za uloge Christophera u predstavi Plemena, Pravdana u predstavi Ritina škola i Freuda u predstavi Posljednja Freudova seansa.

natalija-djordjevicNatalija Đorđević diplomirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

Neke od svojih najznačajnijih uloga ostvarila je u Teatru ITD, Kazalištu Žar Ptica i Dramskom Kazalištu Gavella u predstavama Top Girls,Alisa, Trainspotting, Negdje dalekoBakino srce, Murlin Murlo, ,Atentatori, Bez glume, molim, Kako ubiti predsjednika, Kako sam naučila voziti, Diva, Mrvice iz dnevnog boravka, Čudnovata istina, Amadeus, Umišljeni bolesnik i druge, a jednu od najboljih uloga ostvarila je u predstavi Kazališta Planet Art Tko je ovdje lud?.

Autorica je dviju monodrama: Potrošeni snovi i Silent Screams na engleskom.

Igrala je u serijama Bitange i princeze, Naša mala klinika, Luda kuća, Drž’te lopova, Cimmerfraj, Stipe u gostima, Libertas, Cvjetni trg, Radio i ja, Naši sretni trenuci i drugima.

Snimila je dvadesetak radio-drama.

Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta za najbolju mladu glumicu za ulogu Bake u predstavi Kako sam naučila voziti, Nagrade Fabijan Šovagović za najbolju glumicu na Festivalu glumca u Vinkovcima za ulogu Lane u predstavi Diva i Nagrade za najbolju glumačku interpretaciju na Međunarodnom festivalu monodrame u Umagu za monodramu Potrošeni snovi za koju je primila i povelju Faina Ranjevska na Međunarodnom festivalu u Taganrogu u Rusiji.

Dobitnica je Nagrade za skupnu igru za predstavu Bez glume, molim na festivalu Zlatni lav u Umagu i Nagrade za skupnu igru u predstavi Družba Pere Kvržice na Naj, naj, naj festivalu.

Nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju sporednu glumicu u predstavi Diva i Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju glumicu u radio-drami Dvije.

marko_torjanacMarko Torjanac diplomirao je glumu na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Kao srednjoškolac bio je član Omladinskog studija ZKM-a u kojem dobija stipendiju i odlazi u umjetnički centar Brewery Art Centre u Kendal u Veliku Britaniju gdje na audiciji dobiva glavnu ulogu u predstavi Our Day Out Willyja Russela.

Profesionalni glumački put započinje u Dramskom kazalištu Gavella te nastavlja u Teatru ITD, u čiji je stalni član ansambla do 2006.godine.U tom periodu, među ostalima, igra Trepljova u Galebu, Laerta u Hamletu, Orsina u Na tri kralja, Cetija u Medvjedu Tepišaru, Ludoslava u Kralju Ubu, Aarona u Titu Androniku, Alfreda u Kraljici Majci , Krležu u Cabaretu ITD, Cabaret Majstora u Begović Cabaretu i Staljina u Ljubavnim pismima Staljinu i druge.

Ostvaruje uloge i u mnogim neovisnim i vaninstitucionalnim kazalištima među kojima se izdvajaju uloga Bernyja u Seksualnim perverzijama u Chicagu HKD Teatra iz Rijeke, Petra Glavine u Deložaciji, Louisa IV u Noći Bogova i Leonea u Fritzspielu Epilog teatra te u Glumačkoj družini Histrion uloga Josipa Drugog u Gričkoj vještici i Bernyja u drugoj postavi Seksualnih pervezija u Chicagu.

2001. osniva Kazalište Planet Art, usmjereno prema suvremenom problemskom dramskom repertoaru, kojemu je umjetnički i poslovni ravnatelj te producent. U Planet Artu osmišljava repertoar i sudjeluje kao prevoditelj, glumac i/ili redatelj u predstavama Velika Zvjerka, U posjetu kod gospodina Greena , Sumnja, Zečja rupa, Prekidi, Plemena i Posljednja Freudova seansa te u predstavama Tko je ovdje lud? i Ritina škola koje je i adaptirao.

U okviru Planet Arta pokreće Stand up comedy scenu i radionice koji su uspješno djelovali od 2004. do 2006. godine.

Autor je višegodišnjeg projekta Edukativno kazalište koje je dobilo i Posebno priznanje Američke akademije za razvoj ekukacije, a za koje je napisao tekstove Škola za prave frajere, Ja, ne!, Pokušajmo sami! i dječji mjuzikl Zubić Zupko te ih režirao i producirao.

Bio je glavni urednik časopisa Hrvatsko glumište 2001. i 2002. godine, jedan je od inicijatora i voditelja radne grupe za izmjene Zakona o kazalištu pri HDDU 2001. godine; bio je član radne skupine za izmjene i dopune Zakona o kazalištu pri Ministarstvu kulture RH 2005. godine, Koordinator Mreže neovisnih kazališta 2012./2103. godine i sudionik međunarodnog programa USA Ambasade Social changes through arts 2012. godine.

Povremeni je gost predavač na Odjelu produkcije ADU i autor nekoliko programskih i financijskih analiza kazališne scene u Hrvatskoj.

Glavni je urednik monografije 40 godina Stilskih vježbi i autor i scenarist nekoliko televizijskih emisija.

Povremeno nastupa na televiziji, filmu i na radiju.

Dobitnik je Nagrade Ivo Fici za najboljeg mladog glumca na 2. Festivalu glumca u Vinkovcima 1996. godine za ulogu Alfreda u predstavi Kraljica majka, nagrade Zlatni smijeh na Danima Satire 2000. godine za ulogu Miroslava Krleže u Cabaretu &TD, nagrade Najhistrion 2000. godine za ulogu Bernyja predstavi Seksualne perverzije u Chicagu, dvostruki je dobitnik Nagrade za najbolju mušku ulogu na festivalu Glumište Pod Murvom u Skradinu 2011. i 2016. za uloge Larryja u Velikoj Zvjerci i Freuda u Posljednjoj Freudovoj seansi i trostruki je dobitnik Nagrade Fabijan Šovagović na Festivalu glumca u Vinkovcima za uloge Christophera u predstavi Plemena, Pravdana u predstavi Ritina škola i Freuda u predstavi Posljednja Freudova seansa.


Iz kritika i medija
Arhiva – dizajn i fotografije

Premijera Tko je ovdje lud? 2011. godine