Velika zvjerka
Novi list
Velika zvjerka
Danijela Slavica Milović, Novi tjednik
Velika zvjerka
Dubrovački vjesnik
Velika zvjerka
Želimir Ciglar, Večernji list
Velika zvjerka
B. Bekić, Slavonski DOM
Roger Rueff | |
VELIKA ZVJERKA | |
Uloge: | |
Filip | Slavko Juraga |
Relja | Marko Torjanac |
Robert | Luka Dragić |
Režija: | Slavica Knežević |
Prijevod: | Marko Torjanac |
Scenografija: | Davor Juravić |
Kostimografija: | Đurđa Janeš |
Oblikovatelj svjetla: | Davor Juravić |
Oblikovatelj zvuka: | Mladen Dervenkar |
Izbor glazbe: | Mladen Dervenkar |
Dizajn: | Tomislav Veltruski |
Fotograf: | Mladen Pobi |
Video: | Tomislav Felbar |
Majstor svjetla i zvuka: | Damir Rončević |
Garderoba i rekvizita: | Ivana Ravlić |
O biznisu i bitnom
Tri poslovna čovjeka raznih životnih dobi dolaze na veliku poslovnu konvenciju na kojoj bi mogli zauvijek financijski osigurati sebe, svoje obitelji i djelatnike tvrtke.
Što je biznis, koja su njegova pravila, u čemu je tajna uspjeha…? Velika Zvjerka pokušava naći odgovore na ta pitanja baveći se ljudskom egzistencijom potpuno izvan uobičajenih obrazaca razmišljanja o biznisu.
Osim toga, Velika Zvjerka dotiče gotovo sva područja čovjekovog života pružajući nam kompleksnu sliku stvarnosti u kojoj su isprepletene brojne silnice koje ga tvore i utječu na čovjekov vrijednosni sustav, a time i na njegov karakter.
Uz obilje iskričavog i originalnog humora koji je postao njezin zaštitni znak, Velika Zvjerka nudi duboke spoznaje o čovjeku, njegovoj egzistenciji i njegovoj biti.
Realizaciju predstave pomogli su Veleposlanstvo SAD-a i Gradski ured za kulturu Grada Zagreba.
‘Strelovite, brze, kratke rečenice kojima likovi gotovo sijeku zrak, oduzimaju dah publici koja je prisiljena iznova preispitivati stavove o zadnjim i predzadnjim pitanjima. Svakako pogledati!’
Želimir Ciglar, Večernji list
Dubrovački vjesnik
B. Bekić, Slavonski DOM
Danijela Slavica Milović, Novi tjednik
Bojana Ćustić–Juraga, Novi list
J.M., Slobodna Dalmacija
Bojana Radović, Večernji list
K.S., Vinkovački list
Nagrada za najbolju mušku ulogu Marku Torjancu na festivalu Glumište Pod Murvom u Skradinu 2011.
Roger Rueff nagrađivani je pisac kazališnih drama, televizijskih i fimskih scenarija. Drama Hospitality Suite (Velika zvjerka) premijerno je izvedena 1992. godine u kazalištu South Coust Repertoary Theatre u Kaliforniji. Od tada je na repertoarima mnogih kazališta diljem Sjeverne Amerike. Uprizorena je mnogim zemljama, a u Japanu je 2005. proglašena najboljom predstavom sezone.
Za dramu So many words, također premijerno izvedenu u South Coast Repertoary Theatreu, Roger Rueff dobio je dvije nagrade, Nagradu L.A. Drama Critic’s Circlea za najboljeg pisca i Nagradu “Ted Schmitt” za najbolju dramu premijerno izvedenu u Los Angelesu. Jednočinke i kratke drame redovno mu se izvode u Chicagu, gdje i živi.Za televiziju je napisao scenarij za TV film God Lives, a kao autor filmskog scenarija predstavlja se filmom The Big Kahuna, adaptacijom drame Hospitality Suite, u kojemu su glavne uloge odigrali Kevin Spacey i Danny De Vito. Film The Big Kahuna premijerno je prikazan 1999. godine na Filmskom festivalu u Torontu, a 2000. godine nominiran je za humanistički doprinos filmu.Roger Rueff objavio je i pjesničku zbirku Fifty Things I Want My Son To Know, s pedeset poetskih poruka posvećenih svome sinu.
CBA business School vodeća je škola za srednji i visoki menadžment u Hrvatskoj. Suradnja sa CBA Business School govori o tome da su čelni ljudi CBA-a prepoznali važnost teme kojom se bavi Velika zvjerka i odlučili biti posebnim pokroviteljem predstave.U nastavku donosimo tekst dekana CBA Business School gospodina Marca Luyckx Ghisija.
***
Velika zvjerka Rogera Rueffa donosi teme i poruke koje su korisne hrvatskom društvu i hrvatskom gospodarstvu. Predstava kroz njih promovira i neke od ključnih odrednica vizije CBA Business School – promicanje harmonije između profesionalnih kompetencija i ljudskih vrijednosti te neprihvaćanje profita koji je ostvaren po cijenu ljudskih, etičkih i općedruštvenih vrijednosti.To je razlog zbog kojeg je CBA Business School organizator Business Class premijere predstave Velika zvjerka u kazalištu Gavella, 30. i 31. ožujka 2006. godine.Značaj Velike zvjerke vidimo u promicanju ideja društva znanja, populariziranju pitanja o održivom i humanom gospodarstvu te posebno u problematiziranju stanja svijesti i etičnosti modernog poslovnog čovjeka i njegova doživljavanja posla, profita i gospodarske efikasnosti pod svaku cijenu.Vizija CBA Business School sadržana je u spoznaji značaja i prirode duboke transformacije kroz koju prolazi poslovni svijet dok postupno napušta industrijsko doba i ulazi u društvo znanja, u kojemu umreženi ljudski kapital postaje osnovna vrijednost organizacija i društva u cjelini.Partnerski odnos s World Business Academy, udrugom vodećih stručnjaka s područja modernog poslovanja, nobelovaca, poslovnih ljudi i intelektualaca iz cijeloga svijeta, okupljenih oko vizije da kreiraju bolji svijet, omogućuje CBA-u da okupi najbolje iz svijeta poslovne edukacije – tako predavački tim CBA-a danas čine vodeća imena Kelloga, Harvarda, MIT-a, Oxford Leadership Acaddemy, IMD-a, European School of Management itd.CBA Business School ekskluzivni je partner za Hrvatsku i zemlje regije, Balanced Scorecard Collaborative, Inc. (BSCol), globalnog centra izvrsnosti i znanja koju su osnovali i vode kreatori Balanced Scorecarda, dr. Robert Kaplan i dr. David Norton.CBA Business School ulazi u četvrtu godinu poslovanja s reputacijom najbrže rastuće poslovne škole u regiji i vodeće poslovne škole u Hrvatskoj. Više o CBA Business School naći ćete na www.cba.com.hr.
Uživajte u predstavi i preporučite je drugima.
Marc Luyckx Ghisi
Dekan CBA Business School
Slavica Knežević diplomirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Tijekom studija i tri godine nakon njega radi u grupama Pozdravi i Akter. Od 1983. godine stalna je članica ansambla Dramskog kazališta Gavella. Igrala je u gotovo svim zagrebačkim kazalištima, od kojih izdvajamo Planet Art (Sumnja, Plemena i Zečja rupa), Teatar Exit, Epilog teatar, INK Pula, Dubrovačke ljetne igre, Histrione i Kerempuh.
Do danas je odigrala više od sedamdeset glavnih i sporednih karakternih uloga u klasičnom i modernom repertoaru za što je višestruko nagrađivana: Sedam sekretara SKOJ-a za predstavu Kažu da je sova bila pekareva kći, Nagradu za najbolju ulogu na Jugoslavenskom radijskom festivalu u Ohridu za ulogu u radio igri Komarica, dvostruka je dobitnica nagrade Zlatni smijeh na Danima satire i to za ulogu Evelin u predstavi Osam lakih komada i ulogu Štefanije u predstavi Hercegovci za volanom, dobitnica nagrade Najhistrion za ulogu babe Urše u predstavi Grička vještica, tri puta je nagrađena Nagradom za najbolju glumicu sezone Dramskog kazališta Gavella i to za sezone 2003./04. (Desa u Ptičicama), 2004./05. (Trish u Kuća/vrt) i 2011./12. (Zorka u Crnim očima), nagrađena je Nagradom Fabijan Šovagović za najbolju žensku ulogu za ulogu Nat u predstavi Zečja rupa na 17. Festivalu glumca u Vinkovcima 2010.
Više od deset godina bila je prisutna u programu za djecu na Hrvatskoj televiziji, od sinhronizacije animiranih filmova (Bubimir, Čarobnjakov šešir i dr.) do dugogodišnjih odgojno-zabavnih emisija (Poštanski sandučić, Mala škola i dr.).
Igrala je u mnogim TV dramama i TV filmovima (Generalov carski osmijeh, Dan kornjače, Lude gljive i dr.), serijama (Smogovci, Tužni bogataš,Horvatov izbor, Bibin svijet, Da sam ja netko i dr.) i drugim domaćim i stranim filmovima (Dvanaestorica žigosanih, Snivaj zlato moje, Ti mene nosiš, Zagrebačke priče: Praznik demokracije, Narodni heroj Ljiljan Vidić i dr.).
Godinama se bavi pedagoškim radom (kazališne radionice u organizaciji Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, gost predavač na Akademiji u Osijeku), a posljednjih nekoliko godina angažirana je kao vanjski suradnik na katedri Glume na Akademiji dramske umjetnosti. Držala je i mnoge radionice za glumu i Stand-up komediju.
Režirala je predstave Velika Zvjerka i Plemena u Kazalištu Planet Art u kojima se glumci višestruko nagrađivani. Ujedno je bila asistent redatelja u radu na predstavi Sumnja.
Slavko Juraga diplomirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Nakon diplome angažiran je u Gradskom kazalištu Trešnja, a od 1999. član je ansambla Drame Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.
Među važnijim ulogama izdvajaju se Goetheov Faust, Demeter Stanzides u Dalekoj zemlji Arthura Schnitzlera, Fra Lorenzo u Romeu i Juliji, Alan Ford u Alanu Fordu, Roberto Zucco u Robertu Zuccu; Porfirogenet u Svrsi od slobode, Fernand Krapp u Fernandu Krappu, Nepoznati u Putu u Damasku, a u Kazalištu Planet Art odigrao je Philla u Velikoj Zvjerci, jednu od svojih najboljih uloga.
Nastupio je u filmovima i TV dramama Krhotine, Cijena života, Dubrovački suton, Peacemaker, Kositreno srce, Mlakarova ljubav, Against All Odds i drugima.
Režirao je i napisao scenarij za predstavu Moj križ svejedno gori i koreodramu Stela Maris – Legenda.
Marko Torjanac diplomirao je glumu na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Kao srednjoškolac bio je član Omladinskog studija ZKM-a u kojem dobija stipendiju i odlazi u umjetnički centar Brewery Art Centre u Kendal u Veliku Britaniju gdje na audiciji dobiva glavnu ulogu u predstavi Our Day Out Willyja Russela.
Profesionalni glumački put započinje u Dramskom kazalištu Gavella te nastavlja u Teatru ITD, u čiji je stalni član ansambla do 2006.godine.U tom periodu, među ostalima, igra Trepljova u Galebu, Laerta u Hamletu, Orsina u Na tri kralja, Cetija u Medvjedu Tepišaru, Ludoslava u Kralju Ubu, Aarona u Titu Androniku, Alfreda u Kraljici Majci , Krležu u Cabaretu ITD, Cabaret Majstora u Begović Cabaretu i Staljina u Ljubavnim pismima Staljinu i druge.
Ostvaruje uloge i u mnogim neovisnim i vaninstitucionalnim kazalištima među kojima se izdvajaju uloga Bernyja u Seksualnim perverzijama u Chicagu HKD Teatra iz Rijeke, Petra Glavine u Deložaciji, Louisa IV u Noći Bogova i Leonea u Fritzspielu Epilog teatra te u Glumačkoj družini Histrion uloga Josipa Drugog u Gričkoj vještici i Bernyja u drugoj postavi Seksualnih pervezija u Chicagu.
2001. osniva Kazalište Planet Art, usmjereno prema suvremenom problemskom dramskom repertoaru, kojemu je umjetnički i poslovni ravnatelj te producent. U Planet Artu osmišljava repertoar i sudjeluje kao prevoditelj, glumac i/ili redatelj u predstavama Velika Zvjerka, U posjetu kod gospodina Greena , Sumnja, Zečja rupa, Prekidi, Plemena i Posljednja Freudova seansa te u predstavama Tko je ovdje lud? i Ritina škola koje je i adaptirao.
U okviru Planet Arta pokreće Stand up comedy scenu i radionice koji su uspješno djelovali od 2004. do 2006. godine.
Autor je višegodišnjeg projekta Edukativno kazalište koje je dobilo i Posebno priznanje Američke akademije za razvoj ekukacije, a za koje je napisao tekstove Škola za prave frajere, Ja, ne!, Pokušajmo sami! i dječji mjuzikl Zubić Zupko te ih režirao i producirao.
Bio je glavni urednik časopisa Hrvatsko glumište 2001. i 2002. godine, jedan je od inicijatora i voditelja radne grupe za izmjene Zakona o kazalištu pri HDDU 2001. godine; bio je član radne skupine za izmjene i dopune Zakona o kazalištu pri Ministarstvu kulture RH 2005. godine, Koordinator Mreže neovisnih kazališta 2012./2103. godine i sudionik međunarodnog programa USA Ambasade Social changes through arts 2012. godine.
Povremeni je gost predavač na Odjelu produkcije ADU i autor nekoliko programskih i financijskih analiza kazališne scene u Hrvatskoj.
Glavni je urednik monografije 40 godina Stilskih vježbi i autor i scenarist nekoliko televizijskih emisija.
Povremeno nastupa na televiziji, filmu i na radiju.
Dobitnik je Nagrade Ivo Fici za najboljeg mladog glumca na 2. Festivalu glumca u Vinkovcima 1996. godine za ulogu Alfreda u predstavi Kraljica majka, nagrade Zlatni smijeh na Danima Satire 2000. godine za ulogu Miroslava Krleže u Cabaretu &TD, nagrade Najhistrion 2000. godine za ulogu Bernyja predstavi Seksualne perverzije u Chicagu, dvostruki je dobitnik Nagrade za najbolju mušku ulogu na festivalu Glumište Pod Murvom u Skradinu 2011. i 2016. za uloge Larryja u Velikoj Zvjerci i Freuda u Posljednjoj Freudovoj seansi i trostruki je dobitnik Nagrade Fabijan Šovagović na Festivalu glumca u Vinkovcima za uloge Christophera u predstavi Plemena, Pravdana u predstavi Ritina škola i Freuda u predstavi Posljednja Freudova seansa.
Luka Dragić diplomirao je 2001. na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Od 2004. član je Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, gdje igra naslovne uloge u predstavama Očevi i sinovi, Romeo i Julija, Važno je zvati se Ernest, Hamlet i mnogim drugima.. U Teatru &TD igrao je u predstavama Proljetno buđenje, Kako ubiti predsjednika i Shopping & Fucking, u GDK Gavella u predstavi Kuća/vrt, u Teatru Rugantino igra u predstavi Terapija, u Teatru Exit u predstavi Kreket za koju je 2014. godine dobio nagradu Zlatna Žar ptica na Naj Naj Festivalu u Kazalištu Žar ptica i Nagradu Nevenka Filipović na festivalu glumca u Vinkovcima.
Sudjelovao je na Dubrovačkim ljetnim igrama u predstavama Dundo Maroje, Radionica za šetanje, izmišljanje i pričanje i Hamlet.
Igrao je u filmovima Kraljica noći, Ne dao Bog većeg zla i Nije bed te u televizijskoj seriji Bumerang, Počivali u miru i drugima.
Godine 2003. dobio je Vjesnikovu Nagradu Dubravko Dujšin za ostvarene uloge u predstavama Očevi i sinovi i Proljetno buđenje, a 2007. dobiva godišnju Nagradu HNK Mila Dimitrijević za ulogu u predstavi Važno je zvati se Ernest.
Upravo u predstavama Planet Arta U posjetu kod gospodina Greena i Velika zvjerka Luka Dragić pokazao je glumačku zrelost i disciplinu, što ga je svrstalo među vodeće glumce svoje generacije.
Bavi se i glumačko-pedagoškim radom.
150. svečana izvedba Velike zvjerke, 13. studenoga 2016.