Povijest • Planet Art

Povijest

Povijest organizacije kroz ključne momente rasta

  1. Početna faza (2001.-2005.)
    • umjetnička organizacija, bez prostora, osnovana 2001. pri Ministarstvu kulture RH; osnivači: Marko Torjanac i Zvjezdana Bubnjar, umjetnički voditelj i odgovorna osoba: Marko Torjanac; druga osnivačica ne sudjeluje u radu kazališta
    • prvih godina do 2001. do 2003. Planet Art surađuje na projektima kod drugih subjekata koje je kasnije preuzeo (Edukativno kazalište), a čiji je autor i producent bio Marko Torjanac, osnivač i umjetnički voditelj Planet Arta; u tom je razdoblju Edukativno kazalište produciralo četiri naslova Zubić Zubko, Škola za prave frajere, Ja, ne! i Priče iz blizine, izvelo više od 350 izvedbi te ostvarilo nekoliko kvalitetnih projekata kao nastavak rada na temi
    • od 2004. do 2006. Planet Art organizira Stand up comedy radionice i nastupe koje su u svibnju 2005. započele sa programom Stand up comedy večeri u klubu Pappillon i održavale se do lipnja 2006; tijekom tog razdoblja održano je oko 100 stand up comedy programa

     

  2. Faza naglog uzleta, profesionalizacije i afirmacije (2005.- 2011.)
    • 2005. godine Planet Art ulazi u koprodukciju s Epilog Teatrom u umjetničkom dijelu produkcije (tekst, prijevod, autorski tim, podjela) i u svibnju, na maloj sceni Teatra ITD, premijerno postavlja svoju prvu večernju predstavu Velika Zvjerka R. Rueffa koji dolazi na premijeru
    • u siječnju 2006. izlazi premijera predstave U posjetu kod gospodina Greena u DK Gavella također uz prisustvo pisca
    • u ožujku 2006. godine izlazi bussiness class premijera Velike Zvjerke u DK Gavella, jer CBA Buissness school odlučuje uložiti u promociju predstave kao dio promocije svjetonazora svoje škole; Planet Art preuzima produkciju od Epilog Teatra
    • u Planet Art, uz umjetničkog voditelja, dolazi još jedna osoba zadužena za poslove organizacije
    • u srpnju 2007. kupljen je kombi, leasing s otplatom na 5 godina koji je dodatno opremljen i uređen kako bi mogao prevoziti ekipe predstava te scenografije i opreme postojećih i budućih predstava
    • u rujnu 2007. godine kultna zagrebačka predstava Stilske vježbe Queneaua prelazi u produkciju Planet Arta
    • u listopadu 2007. Planet Artu se pridružuje i treća osoba na mjestu prodaje i promocije
    • Siječnja 2008. godine održava se svečana izvedba i proslava 40 godina Stilskih vježbi u DK Gavella na kojoj je održana promocija monografije 40 godina Stilskih vježbi u izdanju Planet Arta i objavljen protvrđen rekord predstave u Guinnessovoj knjizi rekorda; Stilske vježbe, iako već postojeća predstava, osim kao kuriozitet, uklopile su se u profil Planet Arta kao predstava temeljena na vrsnosti glumačke izvedbe te analitičkom i kritičkom slikom društva iz kasnih šezdesetih u kojoj su karakteri iz predstave imali i aktualnu društvenu pozadinu
    • u studenome 2008. izlazi premijera predstave Sumnja P. Shanleya
    • Kazalište Planet Art, po uzoru na suradnju s autorima predstave Stilske vježbe na inicijativu autorskog tima, postavlja predstavu Žaba, ulaže u scenografiju, komletnu opremu, dizajn, tisak, no zbog zauzetosti protagonista uspijeva izvesti samo 3 predstave iako je interesa bilo mnogo
    • od Grada Zagreba Planet Art dobiva na korištenje uredski prostor i dvoranu za čitaće probe u Medulićevoj 16, kao sukorisnik s udrugom Klub kulture Agram; ulaže u opremu uredskog prostora i unutarnje uređenje kao i u informatizaciju i informatizacijsku opremu ureda
    • u 2008. zbog obima poslova Planet Art na honorar uzima još jednu osobu na poslovima PR-a i Marketinga
    • u veljači 2009. izalazi premijera predstave Zečja rupa L. Abairea
    • u rujnu 2009. Planet Art postavlja predstavu Što hoću mogu! u suradnji sa Centrom Katarina Zrinska kao dio projekta edukacije o poduzetništvu. Ulaže u opremu, te ju izvodi u skladu s ugovornim obavezama iako zna da nema kapaciteta posvetiti se i segmentu kazališta za djecu i mlade
    • u 2009. iz Planet Arta odlaze dvije osobe (organizatorica, kasnije poslovna ravnateljica i osoba zadužena za PR i Marketing) te Planet Art od tada radi s 2 osobe – umjetničkim voditeljem i suradnicom za prodaju i oglašavanje, na stalnom honoraru
    • godine izlazi premijera predstave Prekidi M. Cristofera
    • Godine izlazi premijera predstave Tko je ovdje lud? D.R. Sandersona
    • tijekom 2011. Godine uredski prostor u Medulićevoj 16 postao je neupotrebljiv zbog vlage, plijesni i otpalih zidova te Planet Art izlazi iz prostora i nastavlja raditi s jednim djelatnikom
    • producira Večer neovisnih kazališta u Klubu Funk kao pokušaj uspostave kazališne klupske zagrebačke scene

     

  3. Faza pune afirmacije (2012. – 2016.)
    • obilježava se 45. godina Stilskih vježbi u HNK Zagreb uz svečano spuštanje Bukovčeva zastora
    • na godinu i pol preuzima produkciju predstave Pričaj mi o Gorkome Mani Gotovac i organizira njezinu svečanu 50. izvedbu
    • izlazi premijera predstave Plemena Nine Raine
    • izlazi premijera predstave Ritina škola Willy Russella
    • izlazi premijera predstave Posljednja freudova seansa Mark St.Germainea
    • obilježavanje 12. godina Planet Arta
    • obnova i 150. izvedba Velike Zvjerke Rogera Rueffa
    • Svečana 100. izvedba Ritine škole Willy Russella

     

  4. Faza upitnog opstanka (2017. – 2019.)
    • tijekom 2017. dovršit ćemo započete i planirane projekte i ovisno o uvjetima rada do 2019. odlučiti hoćemo li nastaviti s radom ili ćemo pristupiti Izlaznoj strategiji.
    • obilježavanje 49. godina izvođenja Stilskih vježbi
    • Izlazi premijera predstave Machiavelli Danas (ili Vrijeme žetve)
    • obnova i svečana 100. izvedba Tko je ovdje lud? D.R. Sandresona
    • Svečana 50. izvedba Posljednje Freudove seanse Mark St. Germainea
    • zadnja premijerna predstava ili početak novog ciklusa
    • višegodišnje nevrednovanje rada Planet Arta u skladu s rezultatima na natječajima nadležnih institucija ozbiljno utječe na opstanak Kazališta; produkcijskim sredstvima i subvencijama se daje ili oduzima prednost subjektima na tržištu, a ovakvo dugogodišnje oduzimanje prednosti, k tome u kriznoj ekonomskoj situaciji, nije lako nadoknaditi, pa je u pitanju i opstanak Kazališta usprkos dobrim rezultatima i pozitivnom poslovanju s 80 % vlastitog prihoda što je i inače dugoročno neodrživ postotak, pogotovo za kazalište dramskog profila u kazališnim okvirima i sustavu kakav je u Hrvatskoj
    • u prostoru u Medulićevoj nemoguće je boraviti; ponovno se radi od kuće; Gradu Zagrebu ponovno je upućena molba za zamjenskim prostorom kao i za skladišnim i arhivskim prostorom
    • ukoliko se u natječajima za 2017. značajno ne promijene odnosi i vrednovanje rada i rezultata Kazališta te ako se ne riješi problem s prostorom, Planet Art prestat će djelovati